اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۳ تیر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در دیدار تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن شعار جهش تولید نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله کمک نهادها و ارگان‌ها به ویژه بخش خصوصی هستیم.

 وی با تاکید بر این مهم که راه توسعه استان از مسیر سرمایه گذاری دنبال می‌شود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، استان ایلام در سال ۹۸ به عنوان امن‌ترین استان کشور برای سرمایه گذاری انتخاب شد و در این سال شاهد رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری بودیم.

۱۴۰ دختر در معرض آسیب ساماندهی شدند

زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت خانه سلامت دختران در این استان، گفت: از سال ۹۶ و پس از راه اندازی این مرکز تاکنون ۱۴۰ دختر در معرض آسیب در این مرکز پذیرش و ساماندهی شده است.

وی افزود: مرکز خانه سلامت دختران با هدف شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، ارایه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها تاسیس و فعالیت دارد.

راه اندازی پویش«اهدای کتاب، اهدای دانایی» ، «اهدای خون، اهدای زندگی» در ایلام 

سمیه حیدری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: پویش اهدای کتاب و اهدای خون در بستر فضای مجازی و پایگاه‌های کتابخانه‌های عمومی، با شعار« اهدای کتاب، اهدای دانایی» ، « اهدای خون اهدای زندگی» ، راه اندازی شد.

وی افزود: این پویش به مناسبت دهه کرامت و با هدف تأمین کتاب‌های مورد نیاز برای کتابخانه‌های روستایی در مناطق محروم و همچنین تامین خون مورد نیاز برای بیماران و نیازمندان در فضای مجازی و کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه جمع آوری کتاب‌های اهدایی و محل ثبت نام برای اهدای خون انجام می‌شود.

دستگیری عاملان قدرت نمایی با سلاح گرم در ایلام

سرهنگ جمال موسوی، فرمانده انتظامی شهرستان ایلام، گفت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قدرت نمایی و تیراندازی با سلاح گرم  توسط  4 نفر در یکی از محلات شهر ایلام که باعث رعب و وحشت عمومی شده بودند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: این افراد که پس از قدرت نمایی و تیراندازی قبل از رسیدن ماموران انتظامی از محل متواری شده بودند عصر روز گذشته با انجام اقدامات پلیسی، شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

هوشمندسازی بیش از 30 درصد مدارس استان ایلام 

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی در بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد 414 مدرسه شهری و 595 مدرسه روستایی استان به منظور ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند که باید زیرساخت مورد نیاز آن ایجاد و به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 15 درصد مدارس روستایی ایلام هوشمندسازی شده است، افزود: تاکنون بیش از 251 مدرسه روستایی از طریق ADSL و 344 مدرسه دیگر آن از طریق اپراتورهای تلفن همراه به شبکه متصل می‌شوند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول